Personeel ziekenhuis onwel door giftige stof


In het Flevoziekenhuis in Almere werd het personeel van de spoedeisende hulp onwel. De medewerkers waren waarschijnlijk in aanraking geweest met een giftige stof alleen de brandweer is er nog niet achter om welke giftige stof het gaat.

Eerder die dag werden er twee mensen gevonden in een woonhuis waarvan er één al was overleden. In eerste instantie ging de brandweer ervan uit dat er sprake was van een koolmonoxidevergiftiging. Het tweede slachtoffer werd naar het ziekenhuis gebracht waar dus vlak daarna  het personeel onwel werd. De brandweer had al wel direct gemeld dat de situatie waar zij de slachtoffers in aantroffen erg verdacht was, dus hielden zij al wel rekening met verschillende scenario’s.

Bron: Leidsch Dagblad, 9 maart 2014