mail


Om bij de mail van btconsul te komen, zijn er een paar opties:

1. Webmail
Ga naar http://mail.btconsul.nl en login met je email adres, met @btconsul.nl en je wachtwoord probeer dit altijd voordat je onderstaand gaat doen

2. Email client instellen POP (Doe altijd eerst 1, webmail)
Gebruik onderstaande instellingen:
pop server: mail.mijndomein.nl
smtp server: mail.mijndomein.nl, maar dit is NIET op de standaard poort 25, maar op poort 26 !!!
gebruikersnaam is complete email adres, dus bijvoorbeeld arjan.lensen@btconsul.nl
en wachtwoord is wat je als wachtwoord gehad hebt.

zie ook:
email instellen pop

3. Email instellen imap (advies) (Doe altijd eerst 1, webmail)
Gebruik onderstaande instellingen:

  1. Inkomende e-mailserver
    Om met het e-mailprogramma bij de mailbox te kunnen van het e-mailadres zodat je berichten kunt ontvangen, dien je aan te geven welke e-mailserver er geraadpleegd mag worden voor dit account.

    Vul hier in: mail.mijndomein.nl        (neem dit letterlijk over)
    Gebruik voor de inkomende IMAP e-mailserver poort: 143
      of 
    Gebruik voor de Inkomende IMAP e-mailserver poort: 993 (beveiligd via SSL/TLS)

    Indien je gebruik wilt maken van de beveiligde verbinding is het belangrijk om dit ook aan te houden bij de uitgaande e-mailserver.

  2. Uitgaande e-mailserver
    Om met het e-mailprogramma bij de mailbox te kunnen van het e-mailadres zodat je berichten kunt verzenden, dien je aan te geven welke e-mailserver er geraadpleegd mag worden zodat het e-mailprogramma de berichten ernaar toe kan zenden.

    Vul hier in: mail.mijndomein.nl        (neem dit letterlijk over)
    Gebruik voor de uitgaande SMTP e-mailserver poort: 587 of 26
      of 
    Gebruik voor de uitgaande SMTP e-mailserver poort: 465 (beveiligd via SSL/TLS)

    Indien je gebruik wilt maken van de beveiligde verbinding is het belangrijk om dit ook aan te houden bij de inkomende e-mailserver.

gebruikersnaam is complete email adres, dus bijvoorbeeld arjan.lensen@btconsul.nl
en wachtwoord is wat je als wachtwoord gehad hebt.

zie ook:
email instellen imap

4. Email wachtwoord aanpassen kan niet

5. handtekening

Zet deze in de mail client, kan ook via webmail, maar dan komen de plaatjes niet altijd lekker over

Als je bij imap doorgestreepte mails hebt, die niet weg gaan (verwijdert):

https://support.office.com/nl-nl/article/IMAP-items-permanent-verwijderen-ac1c51da-31c1-435c-a357-96eb78ad684a

in het kort:

Verwijderde items automatisch permanent verwijderen

U kunt Microsoft Outlook zo configureren dat alle items die u hebt gemarkeerd voor verwijdering, permanent worden verwijderd van de IMAP-e-mailserver wanneer u tussen mappen schakelt.

  1. Klik op een map in uw IMAP-e-mailaccount.
  2. Wijs Verwijderde berichten leegmaken aan in het menu Bewerken.
  3. Klik op Verwijderopties.

    Het dialoogvenster Instellingen voor Internet-e-mail wordt geopend.

  4. Ga naar het tabblad Algemeen en schakel onder Verwijderopties het selectievakje Items verwijderen wanneer u online tussen mappen schakelt in.

 

Ook nog even toevoegen, hoe je het beste een info@ account toe kunt voegen….