Lichtgewonden bij steekvlam door gaslek


De monteurs van Enexis werden verrast door een steekvlam toen ze bezig waren met herstelwerkzaamheden aan de lekkende leiding aan de Huskenweg in Heerlen. Twee van hen raakten daarbij lichtgewond. Een medewerker van het aannemersbedrijf raakte ook lichtgewond, hij was in de straat de riolering aan het vervangen.

De gasleidingbreuk werd veroorzaakt tijdens de rioleringswerkzaamheden. Daarbij zijn door de aannemer metersdiepe sleuven gegraven. Toen een wand van die gleuf instortte, brak er een koppelstuk van de gasleiding af en het gas spoot eruit. Toen de medewerkers van de aannemer en Enexis poolshoogte namen, stortte een tweede wand in en knapte een elektriciteitsleiding. Die ging vonken, waarna het gas vlam vatte en de drie mensen gewond raakten.

Tijdens het gecontroleerd afsluiten van de gasleiding en het zoeken naar de exacte plek van het lek, hield de brandweer de gevels van nabijgelegen woningen uit voorzorg nat.
Het gaslek is inmiddels gedicht.

Bron: De Limburger, 18 maart 2013